Grundlæggende inkasso - lektion 2: Indsigelser, afdragsordninger og opkald


Indhold

I denne anden lektion ud af ni lektioner i ”Grundlæggende inkasso fra”, går vi tæt på indsigelser, afdragsordninger og opkald.

 

Det indebærer bl.a., at vi ser på, hvordan man mest effektivt håndterer indsigelser fra skyldnere, da disse erfaringsmæssigt tager lang tid at behandle og giver tykke sagsbehandlingsmapper. I lektionen er der gode råd til, hvordan man vender situationen, så skyldner bliver mere samarbejdsvillig

 

Der zoomes også ind på afdragsordninger og udringninger, hvor der gøres rede for principperne, og hvordan man i praksis effektivt arbejder med inddrivelsen af restancer.

 

Emner er bl.a.:

 

  • Hvad er en indsigelse – og hvordan tackler man denne bedst?
  • Udlæg i fast ejendom og løsøre
  • Afdragsordninger – sådan håndteres de bedst
  • Udringninger – erfaringer og praktisk håndtering efter gældende regler

 

Målgruppe

Lektionen henvender sig til dig som arbejder med inkasso, hvad enten du selv er kreditor eller arbejder på et inkassobureau eller et advokatkontor og som ønsker at få styr på de grundlæggende elementer med indsigelser, afdragsordninger og opkald eller ønsker inspiration til en mere effektiv proces.

 

 

Materiale

Alt tilhørende materiale til lektionen kan downloades, så snart lektionen startes på JUC Learning.

 

E-lektionen kan godkendes som obligatorisk efteruddannelse for advokater.
Dette kræver dog minimum 3 gennemførte lektioner, som er fagligt sammenhængende og relevante for din profil.

Se de oftest stillede spørgsmål - klik her

 

Tags: God inkassoskik, inkassoforløb, frist, udlæg, afdragsordning, inddrivelse, udringning, forældelse

Hold mig opdateret

Kurset er afholdt. Vil du have besked, når der åbnes for tilmelding igen? Klik på ”Skriv mig op” herunder og udfyld felterne.

 

Hold mig opdateret

Lektioner

1

 

 

 

Få indsigt i fordelene ved eJUC

Elearning