Grundlæggende inkasso - lektion 2: Indsigelser, afdragsordninger og opkald
Indhold
I denne anden lektion ud af ni lektioner i ”Grundlæggende inkasso fra”, går vi tæt på indsigelser, afdragsordninger og opkald.
Det indebærer bl.a., at vi ser på, hvordan man mest effektivt håndterer indsigelser fra skyldnere, da disse erfaringsmæssigt tager lang tid at behandle og giver tykke sagsbehandlingsmapper. I lektionen er der gode råd til, hvordan man vender situationen, så skyldner bliver mere samarbejdsvillig
Der zoomes også ind på afdragsordninger og udringninger, hvor der gøres rede for principperne, og hvordan man i praksis effektivt arbejder med inddrivelsen af restancer.
Emner er bl.a.:
- Hvad er en indsigelse – og hvordan tackler man denne bedst?
- Udlæg i fast ejendom og løsøre
- Afdragsordninger – sådan håndteres de bedst
- Udringninger – erfaringer og praktisk håndtering efter gældende regler
Målgruppe
Lektionen henvender sig til dig som arbejder med inkasso, hvad enten du selv er kreditor eller arbejder på et inkassobureau eller et advokatkontor og som ønsker at få styr på de grundlæggende elementer med indsigelser, afdragsordninger og opkald eller ønsker inspiration til en mere effektiv proces.
Materiale
Alt tilhørende materiale til lektionen kan downloades, så snart lektionen startes på JUC Learning.
E-lektionen kan godkendes som obligatorisk efteruddannelse for advokater.
Dette kræver dog minimum 3 gennemførte lektioner, som er fagligt sammenhængende og relevante for din profil.
Se de oftest stillede spørgsmål - klik her
Tags: God inkassoskik, inkassoforløb, frist, udlæg, afdragsordning, inddrivelse, udringning, forældelse