Noma-dommen - en sag om krænkelse af varemærkeretten
– Krænkelse af NOMAs varemærke ved anvendelse i reklame
Indhold
Mikkelsen Media ApS producerede internetannoncering for Homeenter i forbindelse med en kampagne for en chokoladeklub. Af internetannoncen fremgik, at man ved at melde sig ind i chokoladeklubben kunne deltage i en lodtrækning om en middag på restauranten Noma. Homeenter godkendte internetannonceringen.
Noma blev opmærksom på markedsføringen og rettede henvendelse til Homeenter med bl.a. krav om erstatning for krænkelse af Nomas rettigheder i henhold til varemærkeloven og markedsføringsloven.
Målgruppe
Advokater, advokatfuldmægtige, jurister og andre som arbejder med immaterialret og designbeskyttelse.
Materiale
Alt tilhørende materiale til lektionen kan downloades, så snart lektionen startes på JUC Learning.
E-lektionen kan godkendes som obligatorisk efteruddannelse for advokater.
Dette kræver dog minimum 3 gennemførte lektioner, som er fagligt sammenhængende og relevante for din profil.
Se de oftest stillede spørgsmål - klik her
Tags: U 2014.876H, Sag nr. 197/2012 (1. afdeling)