Würtz mod COOP - ophavsretsbeskyttelse af produkter i reklamer
– Ophavsretsbeskyttede produkter i reklamer
Indhold
Denne dom omhandler en stridighed som opstod, da Coop brugte skåle og en tallerken lavet af designer og keramiker Kasper Würtz som baggrund i reklamer for koncernens madvarer, i tilbudsaviser og på emballage. Kasper Würtz lagde sag an mod Coop for at krænke rettigheder efter ophavsretsloven og markedsføringsloven.
Højesteretsdommen fastslår, at Coop i betydeligt omfang havde krænket Kasper Würtz’ ophavsrettigheder.
Det principielle i dommen handler om, hvorvidt virksomheder kan benytte ophavsretsbeskyttede produkter i reklamer.
Målgruppe
Advokater, advokatfuldmægtige, jurister og andre som arbejder med immaterialret og designbeskyttelse.
Materiale
Alt tilhørende materiale til lektionen kan downloades, så snart lektionen startes på JUC Learning.
E-lektionen kan godkendes som obligatorisk efteruddannelse for advokater.
Dette kræver dog minimum 3 gennemførte lektioner, som er fagligt sammenhængende og relevante for din profil.
Se de oftest stillede spørgsmål - klik her
Tags: U2019.1109H K.H, Designbeskyttelse, Würtz mod COOP