Introduktion til markedsføringsret


– Forstå de vigtigste regler for markedsføring
 

Udbytte

På kurset får du en grundig introduktion til de vigtigste regler for markedsføringsret. Kurset klæder dig på til at navigere i reglerne for, hvordan man som virksomhed lovligt kan markedsføre sig, og tager fat i nogle af de praktiske udfordringer, som optager kreative salgs- og marketingfolk, så du bliver bedre i stand til at sikre compliance og reducere risikoen for at overtræde markedsføringsloven. 

Det kan være svært at bevare overblikket, når man skal navigere i markedsføringslovens regler, Forbrugerombudsmandens retningslinjer, vejledninger og afgørelser.

Der tages udgangspunkt i konkrete afgørelser og praktiske eksempler, som direkte afspejler hverdagens rådgivning.


Indhold

Emner er bla.:

  • God markedsførings- og erhvervsskik
  • Vildledning og sammenlignende reklame
  • Skjult reklame og brug af influencers i markedsføringen
  • Børn og unge
  • Rabatter, tilbud og prismarkedsføring i øvrigt
  • Konkurrencer og andre salgsfremmende foranstaltninger
  • Sanktionering, strategi og forhandlinger med Forbrugerombudsmanden

 

Målgruppe

Kurset er målrettet virksomhedsjurister, advokater og andre, der beskæftiger sig med markedsføringsretlig rådgivning.

 

Materiale

Du får adgang til relevant kursusmateriale på JUC’s online materialeportal. 


Kurset kan godkendes som obligatorisk efteruddannelse for advokater.

ER DU NYSGERRIG OG VIL VIDE MERE?

HOLD MIG OPDATERET

Skriv mig op

Kurset er afholdt. Vil du have besked, når der åbnes for tilmelding igen? Klik på ”Skriv mig op” herunder og udfyld felterne.

 

Skriv mig op

Lektioner

6

 

Dato

fredag d. 23. april 2021

Kl. 09:30 - 15:00

Inkl. morgenmad og en frokostbuffet



Axelborg
Vesterbrogade 4A
1620 København V

 

Pris Ekskl. Moms

4.995

Course