Konference for Advokatsekretærer, paralegals og PA´er

Konference for Advokatsekretærer, paralegals og PA´er

- Nye spændende vinkler, faglig opdatering og værdifulde redskaber til advokatsekretærernes vigtige og kritiske arbejdsfunktioner.

 

Årets agenda og særlige vinkler

Konferencen har til formål at sætte advokatsekretærernes, paralegals og PA´ernes arbejde i fokus!


Her adresseres både direkte faglige udfordringer, redskaber til højere effektivtet og lettere arbejdsgange samt ikke mindst mindre stress og større glæde i arbejdet.

I år sættes en særlig agenda med fokus på de mange relationer og kontaktflader, advokatseketærer, paralegals og PA´er håndterer i det daglige arbejde, hvor de i stort mål fungerer som koordinatorer og reelt set projektledere for et stadigt stigende antal sager.

Der et stadig stigende krav til dynamik og effektiv styring af et utal af kontakter, små og store opgaver samt en række digitale platforme. Det er vigtigt at sikre et stærkt flow i denne centrale og dynamiske funktion, der naturligt også rummer udfordringer med pres og konflikter, når de mange sager skal holdes i luften.

Hele formiddagen sættes der spot på dette vigtige tema, med tre særdeles spændende eksperter, der giver hver deres vinkel på de faktorer, der enten sætter barrierer eller giver energi til det daglige workflow og effektiv sagsstyring.

 

Indhold

Konferencens indhold søger at ramme direkte ned i denne medarbejdergruppes vigtigste problemstillinger og interessefelter - både fagligt, personligt og samarbejdsrelateret.

Her gives både overordnede views på advokatsekretærernes udvikling og kvalifikationer, både ift. dynamikken med et stigende antal opgaver og klienter, der skal håndteres af hver enkelt medarbejder, herunder også hvorledes digitalisering og legal tech spiller ind.


Emner er bl.a.

  • Advokatbranchen under omstilling
  • Nye kvalifikationer, nye kompetencer, nye muligheder
  • Projektledelse, sagsstyring og worrkflow i et dynamisk arbejdsmiljø
  • Håndtering af pres, mange relationer, små og store konflikter
  • Digitalisering, legal tech og nye platforme 
  • Positiv energi, stressminimering og mental sundhed på arbejdet


Flere spor

Efter frokost deles konferencen op i to faglige spor:

1. Det selskabsretlige spor

2. Det ejendomsretlige spor


Sporene giver dig dugfriske inputs og aktuelle problemstillinger fra hhv. det selskabsretlige og ejendomsretlige område samt en række konkrete værktøjer og digitale tools, som kan anvendes direkte og give inspiration til dit daglige arbejde.Bl.a. får du indlæg fra bl.a. Tinglysningsretten og Erhvervsstyrelsen, og kan stille specifkke spørgsmål til applikatione rog platforme, og arbejdsprocesser ifm. registreringer og opdateringer.

Der fri mulighed for at skifte mellem sporene, og du kan derfor tilpasse konferencen til dit faglige interessefelt og sammensætte indholdet til sit specifikke behov.

Læs mere om konferencen her



”Det var en kreds af meget dygtige og entusiastiske foredragsholdere, som der blev lyttet til. Og et par af indlæggene var særdeles underholdende - skønt!”
– Connie Grundtworm, Advokatsekretær, Advokatfirmaet Poul Schmith, Kammeradvokaten I/S
 

”Det var rigtig godt med sporopdelingen, virkelig godt fagligt indhold. Det var super fedt, at der på hovedsporet var fokus på personlig udvikling.”
– Heidi Carlslund, Project Manager, Accura Advokatpartnerselskab
 

”Der var rigtig mange gode indlæg fra velforberedte indlægsholdere. God struktur på dagen og god forplejning.”
– Conni Winther, Bobehandler og Advokatsekretær, Advokatfirmaet Poul Schmith, Kammeradvokaten I/S 
 

”Vekslende og ikke for lange indlæg – som i øvrigt alle var både relevante og interessante.”
– Gitte Groos, Advokatsekretær, Compass Advokatfirma v/Adv. Jens Jepsen
 

”Jeg synes det var gode og interessante indlægsholdere – dejligt at få nye indspark og værktøjer til at gøre hverdagen mere positiv og dermed mere energi.”
– Lene Bakkendorf Håkansson, Sagsbehandler, Advokatfirmaet Poul Schmith, Kammeradvokaten I/S


Konferencedeltagere, 2020.

ER DU NYSGERRIG OG VIL VIDE MERE?

HOLD MIG OPDATERET

Hold mig opdateret

Kurset er afholdt. Vil du have besked, når der åbnes for tilmelding igen? Klik på ”Skriv mig op” herunder og udfyld felterne.

 

Hold mig opdateret

Lektioner

7

 

Dato

torsdag d 28. oktober 2021

Kl 08:30 - 17:00

Inkl. morgenmad og frokost



Radisson Blu Scandinavia Hotel
Amager Boulevard. 70
2300 København

Pris Ekskl. Moms

5.795

 

 

Se programmet for 2021 her

Conference