Konference for Advokatsekretærer, paralegals og PA´er 2022

Konference for Advokatsekretærer, paralegals og PA´er 2022

- Nye aktuelle agendaer, faglige input, ny juridisk viden og stærke redskaber til effektivitet, projektledelse og personlig udvikling

 

Formål og centrale agendaer

Konferencen sætter advokatsekretærernes, paralegals og PA´ernes vigtige funktion i advokatvirksomhederne i centrum.

Der er fokus på de ændrede roller og funktioner for advokatsekretærerne og paralegals, i takt med omstillingen i advokatbranchen og den stadige digitalisering af hele erhvervet. Og på konferencen fokuseres der på, hvordan de kan øge og maksimere deres faglige værdi og effektivitet, nu og i fremtiden.

Konferencen adresserer faglige problemstillinger og udfordringer, herunder vigtige juridiske opdatering og ny retspraksis, digitale platforme til registreringer mv., men der vil være indspil til de daglige workflow, koodinatorarbejde og projektledelse, ligesom der igen i år også sættes fokus på den personlige udvikling på arbejdspladsen.

Årets gennemgående tema og særlige agendaer er under fastlæggelse og offentliggøres senere.
Vi har dog allerede fastlagt overskriften for de tre faglige spor - se nedenfor.

 

Indhold

Konferencens indhold søger at ramme direkte ned i advokatsekeetærernes og paralegals vigtigste problemstillinger og interessefelter - både fagligt og personligt.

Her gives både overordnede views på advokatsekretærernes udvikling og kvalifikationer, både ift. dynamikken med et stigende antal opgaver og klienter, der skal håndteres af hver enkelt medarbejder, herunder også hvorledes digitalisering og legal tech spiller ind.


Emner er bl.a.

  • Advokatbranchen under omstilling
  • Nye kvalifikationer, nye kompetencer, nye muligheder
  • Juridisk opdatering - nye udviklinger, lovgivning og retspraksis
  • Projektledelse, sagsstyring og workflow i et dynamisk arbejdsmiljø
  • Digitalisering, legal tech og nye platforme 
  • Samarbejde, arbejdsmiljø, stressminimerng, øget arbejdsglæde


Flere spor

Efter frokost deles konferencen op i tre faglige spor:

- Erhvervs- og selskabsret
- Insolvensret og inkasso
- GDPR og persondata

Der fri mulighed for at skifte mellem sporene, og du kan derfor tilpasse konferencen til dit faglige interessefelt og sammensætte indholdet præcis til dit specifikke behov.

 



”Det var en kreds af meget dygtige og entusiastiske foredragsholdere, som der blev lyttet til.
Og et par af indlæggene var særdeles underholdende - skønt!”

– Connie Grundtworm, Advokatsekretær, Advokatfirmaet Poul Schmith, Kammeradvokaten I/S
 

”Det var rigtig godt med sporopdelingen, virkelig godt fagligt indhold.
Det var super fedt, at der på hovedsporet var fokus på personlig udvikling.”

– Heidi Carlslund, Project Manager, Accura Advokatpartnerselskab
 

”Der var rigtig mange gode indlæg fra velforberedte indlægsholdere. God struktur på dagen og god forplejning.”
– Conni Winther, Bobehandler og Advokatsekretær, Advokatfirmaet Poul Schmith, Kammeradvokaten I/S 
 

”Vekslende og ikke for lange indlæg – som i øvrigt alle var både relevante og interessante.”
– Gitte Groos, Advokatsekretær, Compass Advokatfirma v/Adv. Jens Jepsen
 

”Jeg synes det var gode og interessante indlægsholdere
– dejligt at få nye indspark og værktøjer til at gøre hverdagen mere positiv og dermed mere energi.”

– Lene Bakkendorf Håkansson, Sagsbehandler, Advokatfirmaet Poul Schmith, Kammeradvokaten I/S


Konferencedeltagere, 2020.

ER DU NYSGERRIG OG VIL VIDE MERE?

HOLD MIG OPDATERET

Hold mig opdateret

Kurset er afholdt. Vil du have besked, når der åbnes for tilmelding igen? Klik på ”Skriv mig op” herunder og udfyld felterne.

 

Hold mig opdateret

Lektioner

7

 

Dato

torsdag d 27. oktober 2022

Kl 08:30 - 17:00

Inkl. morgenmad og frokost



Afholdes centralt i København

Pris Ekskl. Moms

5.795

 

 

 

 

Conference