Den nye markedsføringslov – ekstra kursus


– Need to know


Kurset er også opsat i Aarhus - tryk her for tilmelding. 

 

Indhold

Folketinget vedtog den 25. april 2017 en helt ny markedsføringslov, der træder i kraft 1. juli 2017, og det er en nærmest fuldstændig omskrevet lov med en helt ny terminologi og en række nye bestemmelser. Men hvor meget er ændret mht. form, og hvor meget er indholdsmæssigt nyt? Arbejder du med markedsføringsret, er det et absolut need-to-know-kursus for fremover at kunne navigere inden for området, både hvad angår b-t-b og b-t-c.

 

Fokus i nutidens og fremtidens markedsføring er i særlig grad på direct marketing og spam, og disse områder vil derfor selvsagt blive belyst særligt grundigt.


De overlap, der er mellem markedsføring og brug af persondata i den kommende persondataforordning, vil naturligt blive gennemgået og inddraget i kurset, således at også datamarketing og behavioural marketing vil udgøre en vigtig del af kurset. Tilsvarende vil der være fokus på de overgangsproblemer, som fortsat brug af allerede indsamlede samtykker kan skabe efter de nye persondataretlige og markedsføringsretlige krav.
 

Emner er bl.a.:

  • Nye regler om god skik og vildledning set i lyset af EU-retlige krav
  • Status på gældende ret inden for produktefterligninger, snyltning, sammenlignende reklame, misbrug af erhvervshemmeligheder osv.
  • Permission marketing og spam
  • Sanktionering  erstatning, vederlag, straf, påbud osv.
  • Markedsføringsretlig processtrategi og forhandlinger osv. med Forbrugerombudsmanden 
  • Nyskabelser vedr. prismarkedsføring, kreditmarkedsføring, oplysningskrav, vejledningskrav, brugen af garantier, organiseret rabat osv.


Formål

Du får både en indgående opdatering på alle ændringer i den nye markedsføringslov og et praktisk state-of-the-art overblik over gældende ret på lovens centrale områder. Du vil blive klædt på til at være praktikeren, der kender og forstår den nye markedsføringslov og til aktivt at kunne rådgive om markedsføringsret  også mht. de vanskelige og moderne markedsføringstiltag, som ikke står i lovteksten, og hvis lovlighed kan være tvivlsomme.

 

Målgruppe

Kurset henvender sig først og fremmest til virksomhedsjurister, men også advokater, dommere og andre, der beskæftiger sig med markedsføringsret og persondataret.

 

Materiale

Du får udleveret loven med bemærkninger og de anvendte præsentationer, fysisk eller elektronisk.

Kurset er godkendt som obligatorisk efteruddannelse for advokater. 

ER DU NYSGERRIG OG VIL VIDE MERE?

HOLD MIG OPDATERET

Hold mig opdateret

Kurset er afholdt. Vil du have besked, når der åbnes for tilmelding igen? Klik på ”Skriv mig op” herunder og udfyld felterne.

 

Hold mig opdateret

Lektioner

7

 


Mandag d. 19. juni 2017
Kl. 09:30 - Kl. 16:00

JUC

Axelborg

Vesterbrogade 4A

1620 København V

 

Pris Ekskl. Moms

4.995

 

 


Mandag d. 19. juni 2017
Kl. 09:30 - Kl. 16:00

JUC

Axelborg

Vesterbrogade 4A

1620 København V

Course