Markedsføringsret for specialister - grøn, grønnere og grønnest
– Kom i dybden med miljø og etikmarkedsføring
Udbytte
På kurset får du en detaljeret og grundig gennemgang af reglerne om miljø og etikmarkedsføring. Kurset giver dig redskaberne til at identificere, hvornår der er tale om miljø og etikmarkedsføring og hvilke dokumentationskrav, der gælder for de enkelte påstande.
Kurset tager fat i nogle af de aktuelle og praktiske udfordringer, som opstår ved markedsføring af virksomheden og dens produkter. Hvordan kommunikerer man lovligt, at man bidrager til den grønne omstilling, hvilke krav gælder for at man må sige, at man er bæredygtig?
Der tages udgangspunkt i konkrete afgørelser og praktiske eksempler, som direkte afspejler hverdagens rådgivning.
Indhold
Emner er bla.:
- Hvornår må du bruge påstande som klimavenlig, bæredygtig, grøn, bedre for miljøet, osv.
- Hvilket regler gælder og aktuel praksis på området
- Hvilke dokumentationskrav gælder og hvordan sikrer du dokumentation i praksis
- Hvordan kommer du i gang med lovligt at bruge miljø og etik markedsføring
- Sanktionering, strategi og forhandlinger med Forbrugerombudsmanden
Målgruppe
Kurset er målrettet virksomhedsjurister, advokater og andre, der beskæftiger – eller ønsker at beskæftige – sig med markedsføringsretlig rådgivning inden for miljø og etik markedsføring.
Materiale
Du får adgang til relevant kursusmateriale på JUC’s online materialeportal.
Kurset kan godkendes som obligatorisk efteruddannelse for advokater.