Markedsføringsret i en digital verden - introkursus
– Forstå de vigtigste relger for digital marketing
Udbytte
På kurset får du en grundig introduktion til de vigtigste regler for digital marketing, og kurset klæder dig på til at navigere i reglerne for, hvordan man som virksomhed kan markedsføre sig digitalt.
Kurset tager fat i nogle af de praktiske udfordringer og muligheder, som optager kreative salgs- og marketingfolk, så du bliver bedre i stand til at sikre compliance og reducere risikoen for at overtræde markedsførings- og databeskyttelsesreglerne – uden at være en nej-automat.
Indhold
Det kan være svært at bevare overblikket, når man skal navigere i markedsføringsloven, GDPR, databeskyttelsesloven og cookie-bekendtgørelsen ift. digital marketing.
Kurset tager udgangspunkt i konkrete og praktiske eksempler, som direkte afspejler hverdagens rådgivning.
Emner er bla.:
- Grundlæggende forståelse for samspillet mellem reglerne for markedsføring, databeskyttelse og cookies
- Permission marketing og direct marketing
- Markedsføring via sociale medier
- Brug af persondata, profilering, segmentering og behavioral marketing
- Skjult reklame og samarbejde med influencers
- Sanktioner, strategi og forhandlinger med Forbrugerombudsmanden
Målgruppe
Kurset er målrettet virksomhedsjurister, advokater og andre, der beskæftiger sig med markedsføringsretlig rådgivning.
Materiale
Du får adgang til relevant kursusmateriale på JUC’s online materialeportal.
Kurset kan godkendes som obligatorisk efteruddannelse for advokater.