Netværk i Markedsføringsret


Netværksledere
 

  • Heidi Lindberg Andersen, Advokat og videnambassadør hos Kromann Reumert

 

Indhold

Som en del af netværket bevæger du dig blandt landets dygtigste og mest erfarne aktører, der på et højt fagligt niveau behandler aktuelle temaer og problemstillinger. Dagsordenen vil blive tilrettelagt af netværkslederen, som selv vil stå for en del af indholdet på møderne. Derudover vil der være oplæg fra både eksterne indlægsholdere og deltagere i netværket. Som medlem vil du kunne stille forslag til relevante emner, temaer og indlægsholdere og derved få stor indflydelse på dagsordenen.

I netværket opdaterer Heidi Lindberg Andersen på alle vigtige nyheder og relevante sager samt indgår i dialog med deltagerne omkring konkrete udfordringer. Netværket er desuden et meget åbent forum med en høj grad af sparring, hvor deltagerne gerne bidrager med eksempler fra deres egen hverdag.

 

Emneliste til kommende sæson:

  • Influencermarkedsføring, f.eks. på sociale medier
  • Online markedsføring, webmarkedsføring og tendenser på området
  • Direct marketing, data marketing og teknologimarkedsføring
  • Samspillet mellem markedsføringsloven og databeskyttelsesreglerne
  • Green washing, miljø- og etisk markedsføring
  • Kampagnepriser, sparbudskaber og anden prismarkedsføring
  • Produktefterligninger, snyltning, design- og varemærkekrænkelser
  • Markedsføring af kreditkøb og forbrugslån
  • Grænserne ift. konkurrenter, f.eks. sammenlignende markedsføring og loyalitet i samarbejdsforhold
  • E-handel på tværs af grænser, f.eks. aftalevilkår, præceptive forbrugerbeskyttende regler og geo-blocking
  • Markedsføring over for børn og unge
  • Processtrategi i markedsføringsretslige sager og forhandlinger med Forbrugerombudsmanden
  • Ny relevant praksis og vejledninger fra fx Forbrugerombudsmanden, Datatilsynet, Finanstilsynet og domstolene

 

Temaerne på møderne bestemmes af medlemmer og Netværkslederne fra møde til møde

 


Formål

Netværkets formål er at skabe et forum, som på et relativt højt teoretisk og praktisk niveau kan drøfte aktuelle temaer, problemstillinger og lignende indenfor dansk og international markedsføringsret, udveksle erfaringer, udvikle ny viden og generelt skabe kontakt blandt danske advokater og andre, der i deres daglige virke beskæftiger sig med markedsføringsret.

Der afholdes fire effektive og målrettede netværksmøder per sæson á 4,5 times varighed. Hvert netværksmøde giver 5 lektioner, resulterende i 20 lektioner for hele sæsonen. Hvis du er advokat, betyder dette, at du samtidig indfrier Advokatsamfundets krav om 18 lektioners årlig, obligatorisk efteruddannelse ved at deltage i netværket.
 

Målgruppe

Netværket retter sig mod advokater, jurister og andre i private virksomheder, organisationer, offentlige myndigheder og lignende, der har erfaring med og beskæftiger sig med markedsføringsret - nationalt såvel som internationalt.

Der er mulighed for at blive optaget i netværket, når der er ledige pladser enten fra starten af året eller i løbet af året.
Pladserne i netværket er personlige, hvorved deltagerne vil få optimalt udbytte af de relationer, der opbygges.

 

Materiale

Alle deltagere vil på netværket få udleveret relevant materiale.

 

Skriv mig op

Kurset er afholdt. Vil du have besked, når der åbnes for tilmelding igen? Klik på ”Skriv mig op” herunder og udfyld felterne.

 

Skriv mig op

Lektioner

20

 

 


JUC

Axelborg, Vesterbrogade 4A, 1620 København V

 

 

Husk sidste møde:

Dag 4

Tirsdag d. 3. september 2019
Kl. 13:30 - Kl. 18:00
Inkl. tapas

 

 

Dag 1

Mandag d. 28. oktober 2019
Kl. 13:30 - Kl. 18:00
Inkl. tapas


Dag 2

Tirsdag d. 7. januar 2020
Kl. 13:30 - Kl. 18:00
Inkl. tapas

Dag 3

Torsdag d. 19. marts 2020
Kl. 13:30 - Kl. 18:00
Inkl. tapas

Dag 4

Mandag d. 11. maj 2020
Kl. 13:30 - Kl. 18:00
Inkl. tapas

 

 

Pris Ekskl. Moms

18.950

 

Hold mig opdateret