Netværk i Omnichannel


Netværksleder

 

  • Thomas Grane, CIO, Matas 

 

Indhold

Stræber du efter at skabe den bedste brugeroplevelse for dine kunder? Vil du øge mængden af varer i dine kunders kurv? Er markedsføring, kundeloyalitet og IT-infrastruktur noget, du beskæftiger dig med? Så er netværket i Omnichannel for dig.

I løbet af netværkets møder gennemgås de essentielle dele for at opnå en succesfuld Omnichannel og giver et 360 graders perspektiv på det. Fra kundeoplevelse, markedsføring og brand, til IT-organisering og det strategiske digitale system, dykker vi ned i læringen fra praksis med cases og kombinerer det med teori. Netværkslederen er din garant for det faglige indhold og solid sparring fra landets førende eksperter.

 

Allerede fra første møde tager vi fat i processen for at skabe den bedste kundeoplevelse på tværs af kanaler og øget salg på din platform. Du vil opleve, at dine ønsker til indhold bliver taget med fra dag et og du vil få solid sparring både under og mellem møderne. Dine faglige kompetencer bliver højnet imens du udvider dit netværk af professionelle relationer.

 

Eksempler på emner der kan drøftes på netværket:

  • Organiser e-handels og Omnichannel funktionen for fremtiden
    Hvordan kan vi tænke og planlægge e-handelsfunktioner, roller, teams og mulige kontaktpunkter med andre funktioner og roller i den eksisterende organisation? Hvad skaber succesfulde e-handelsteam? Hvilke ændringer i kompetencer forventes fremover? Hvem har ansvaret for Omnichannel? Hvordan kommer ”den gamle forretning” med på rejsen?
     
  • Omnichannel 360 ° - det strategiske kort
    Hvad kræves for investeringer i it-systemer, processer og ledelsens fokus for med succes at skabe en Omnichannel i verdensklasse? Hvilken strategisk integration og samarbejde skal eksistere mellem de forskellige funktioner i e-commerce, IT, indkøb, logistik, marketing, salg og finans? Hvilke kanaler er en del af fremtidens Omnichannel?
     
  • Betydningen af kundeoplevelse & brand 
    Arbejder du strategisk med dit brand, så I får skabt verdens bedste Omnichannel-oplevelse for kunden?
     
  • Data som driver af succes
    Hvordan opsamles, bearbejdes og anvendes data på tværs af kanaler? Hvilke typer kundedata, produkt stamdata og salgstransaktioner er vigtige? Hvordan kan man forbedre kunderejserne og købsoplevelsen med AI og machine learning? Hvordan sikres data i forhold til GDPR og cyber kriminalitet?
     
  • Internationale markeder, nye segmenter & muligheder
    Hvordan bruger du e-handel til at tage din virksomhed international, få nye markedsandele & få nye målgrupper?
     
  • Det strategiske digitale økosystem
    Hvordan forbereder du dit IT-landskab til en stadig mere kompleks verden med flere platforme, kanaler og en e-handel, der bevæger sig ud over virksomhedens traditionelle web- og e-handelsløsning? Hvilke krav stilles der til morgendagens e-handelssystem? Hvordan kan man tænke på partnerskaber, og hvilke strategiske funktioner skal en moderne e-handel dække for at være relevant?

 

Temaerne på møderne bestemmes af medlemmer og Netværkslederne fra møde til møde.

 


Formål

Netværkets formål er at hjælpe virksomheder og derved deltagerne med skabe en bedre og mere sammenhængende kundeoplevelser på tværs af kanaler. Du får kontakt med andre højtkvalificerede personer, der i deres daglige virke beskæftiger sig med aspekter af Omnichannel. Du vil få viden til at øge profit, reducere omkostninger pr. salg og stærkere kundeservice. Få solid indsigt og sparring til, hvordan du skaber den bedste brugerrejse, organisatoriske udfordringer og IT-infrastruktur, øget brand awareness, markedsføring til flere segmenter og opnå kundeloyalitet, så du kan sælge dine varer - også når butikkerne er lukket. Derudover kommer vi omkring de juridiske udfordringer ved onlinehandel, og således behandler vi alle aspekter af Omnichannel.

Der afholdes fire effektive og målrettede netværksmøder per sæson á 4,5 times varighed. 

 


Målgruppe

Netværket er for dig, der sidder i ledende stilling eller med ansvaret for elementer af Omnichannel. Det er også for dig, der indgående beskæftiger dig med Omnichannel og vil tage din forretning til næste niveau. Fælles for jer er, at I brænder for online handel og vil have indsigt i det store landskab af muligheder. Oftest tager man fat på sparring når behovet melder sig, men i netværket vil du allerede fra 1. møde gå hjem med værdiskabende læring. Igennem vores fortrolige netværk vil deltagerne se udfordringer fra flere vinkler, komme i dybden med egen undren og være på forkant.

 


Materiale

 

Alle deltagere vil på netværket få udleveret relevant materiale.

ER DU NYSGERRIG OG VIL VIDE MERE?

HOLD MIG OPDATERET

Hold mig opdateret

Kurset er afholdt. Vil du have besked, når der åbnes for tilmelding igen? Klik på ”Skriv mig op” herunder og udfyld felterne.

 

Hold mig opdateret

Lektioner

20

 

Axelborg
Vesterbrogade 4A
1620 København V


Møde 1

onsdag d 6. april 2022

Kl 13:30 - 18:00

Inkl. Tapas


Møde 2

onsdag d 22. juni 2022

Kl 13:30 - 18:00

Inkl. Tapas


Møde 3

onsdag d 14. september 2022

Kl 13:30 - 18:00

Inkl. Tapas


Møde 4

onsdag d 30. november 2022

Kl 13:30 - 18:00

Inkl. Tapas


Pris Ekskl. Moms

20.950

 

 

Network