Netværk

Netværk i Unified commerce

Aktuelle temaer og problemstillinger på området

20

lektioner

23950 DKK.

Indhold

Stræber du efter at skabe den bedste brugeroplevelse for dine kunder? Vil du øge mængden af varer i dine kunders kurv? Er markedsføring, kundeloyalitet og IT-infrastruktur noget, du beskæftiger dig med? Så er netværket i Unified commerce for dig.
I løbet af netværkets møder gennemgås de essentielle dele for at opnå en succesfuld Unified commerce, og giver et 360 graders perspektiv på det.

Fra kundeoplevelse, markedsføring og brand, til IT-organisering og det strategiske digitale system, dykker vi ned i læringen fra praksis med cases og kombinerer det med teori. Netværkslederen er din garant for det faglige indhold og solid sparring fra landets førende eksperter.
 
Allerede fra første møde tager vi fat i processen for at skabe den bedste kundeoplevelse på tværs af kanaler og øget salg på din platform. Du vil opleve, at dine ønsker til indhold bliver taget med fra dag et og du vil få solid sparring både under og mellem møderne. Dine faglige kompetencer bliver højnet imens du udvider dit netværk af professionelle relationer.

1. møde Generativ AI – Alle taler om en revolution på vej skabt af modeller som ChatGPT – hvordan og på hvilke områder kommer det til at forandre retail, og hvordan spiller det ind i et Unified commerce økosystem

2. møde Content – Det store buzzword, som handler om at levere indhold rundt om alle faser af kunderejser i relation til produktet. Hvad skal man skabe selv, hvad kan kan få fra eksterne kilder, og hvordan skal det orkestreres for at virke bedst.

3.møde: Besluttes undervejs i sæsonen, ud fra medlemmernes forslag og interesser på møde 1 & 2.

4. møde: -  Besluttes undervejs i sæsonen, ud fra medlemmernes forslag og interesser på møde 1 & 2.

 
Eksempler på emner der kan drøftes på netværket:
  • Organisering af e-handels og Unified commerce funktion for fremtiden:
    Hvordan kan vi tænke og planlægge e-handelsfunktioner, roller, teams og mulige kontaktpunkter med andre funktioner og roller i den eksisterende organisation? Hvad skaber succesfulde e-handelsteam? Hvilke ændringer i kompetencer forventes fremover? Hvem har ansvaret for Unified commerce? Hvordan kommer ”den gamle forretning” med på rejsen?
     
  • Unified commerce 360 ° - det strategiske kort:
    Hvad kræves for investeringer i it-systemer, processer og ledelsens fokus for, med succes, at skabe en Unified commerce i verdensklasse? Hvilken strategisk integration og samarbejde skal eksistere mellem de forskellige funktioner i e-commerce, IT, indkøb, logistik, marketing, salg og finans? Hvilke kanaler er en del af fremtidens Unified commerce?
     
  • Betydningen af kundeoplevelse & brand: 
    Arbejder du strategisk med dit brand, så I får skabt verdens bedste Unified commerce-oplevelse for kunden?
     
  • Data som driver af succes:
    Hvordan opsamles, bearbejdes og anvendes data på tværs af kanaler? Hvilke typer kundedata, produkt stamdata og salgstransaktioner er vigtige? Hvordan kan man forbedre kunderejsen og købsoplevelsen med AI og machine learning? Hvordan sikres data i forhold til GDPR og cyberkriminalitet?
     
  • Internationale markeder, nye segmenter & muligheder:
    Hvordan bruger du e-handel til at tage din virksomhed international, få nye markedsandele & få nye målgrupper?
     
  • Det strategiske digitale økosystem:
    Hvordan forbereder du dit IT-landskab til en stadig mere kompleks verden med flere platforme, kanaler og en e-handel, der bevæger sig ud over virksomhedens traditionelle web- og e-handelsløsning? Hvilke krav stilles der til morgendagens e-handelssystem? Hvordan kan man tænke på partnerskaber, og hvilke strategiske funktioner skal en moderne e-handel dække for at være relevant?
 
Temaerne på møderne bestemmes af medlemmer og Netværkslederne fra møde til møde.


Formål

Netværket i Unified commerce har til formål at hjælpe virksomheder og derved deltagerne med, at skabe en bedre og mere sammenhængende kundeoplevelser på tværs af kanaler.

Du møder andre højtkvalificerede personer, der i deres daglige virke beskæftiger sig med aspekter af Omnichannel. Du vil få viden til at øge profit, reducere omkostninger pr. salg og stærkere kundeservice.

Få solid indsigt og sparring til, hvordan du skaber den bedste brugerrejse, organisatoriske udfordringer og IT-infrastruktur, øget brand awareness, markedsføring til flere segmenter og opnå kundeloyalitet, så du kan sælge dine varer - også når butikkerne er lukket. Derudover kommer vi omkring de juridiske udfordringer ved onlinehandel, og således behandler vi alle aspekter af Omnichannel.

Der afholdes fire effektive og målrettede netværksmøder per sæson á 4,5 times varighed.

 
Målgruppe

Netværket er for dig, der sidder i ledende stilling eller med ansvaret for elementer af Omnichannel. Det er også for dig, der indgående beskæftiger dig med Omnichannel og vil tage din forretning til næste niveau. Fælles for jer er, at I brænder for online handel og vil have indsigt i det store landskab af muligheder.

Oftest tager man fat på sparring når behovet melder sig, men i netværket vil du allerede fra 1. møde gå hjem med værdiskabende læring. Igennem vores fortrolige netværk vil deltagerne se udfordringer fra flere vinkler, komme i dybden med egen undren og være på forkant.
 

Materiale

Alle deltagere vil på netværket få udleveret relevant materiale på JUC's online materialeportal.

Hvordan fungerer vores netværksgrupper?

Vores netværksgrupper giver dig adgang til et særlig undervisningsformat, hvor læring og professionel sparring er i fokus. I vores netværksgrupper udvikler vores medlemmer sig i fælleskab igennem sæsonen, som består af fire fysiske møder i løbet af året. Disse fire møder om året skaber rammen for et unikt læringsforum præget af viden, kompetenceudvikling og inspiration. For at tage udgangspunkt med faglighed i centrum, har vi sørget for alle møderne i vores netværksgrupper ledes af netværksledere, som er førende ekspert indenfor netværkets emneområde.

Vil du vide mere om, hvad vi kan gøre for dig?

Emil gennem de sidste 4 år arbejdet med at sammensætte vores professionelle netværksgrupper. Han har et indgående kendskab til det faglige indhold i alle vores grupper, samt dynamikken blandt deltagerne. Emil kan rådgive dig om, hvilket af vores netværk der er det rette match for dig og din faglige profil.

Emil Olander Falke Jensen
Netværksspecialist
Mobil: +45 28 71 90 18
Email: ej@juc.dk

Specialiserede netværk med højt fagligt niveau

På vores netværk er du garanteret et højt fagligt niveau med eksklusive netværksmuligheder. Indlægsholderne er altid i tæt dialog med medlemmerne, hvilket gør at netværket i højere grad end traditionel undervisning er et forum, hvor medlemmerne mødes og udveksler erfaringer med andre professionelle aktører på området.

‎Netværket tager altid udgangspunkt i deltagernes aktuelle problemstillinger og perspektiver. Du vil opleve, at dine ønsker til mødernes indhold bliver taget med fra første møde, hvorfor emnerne altid vil følge den aktuelle og løbende udvikling indenfor fagområdet.

Hvilken værdi får du i et netværk?

  • Mulighed for at holde dig opdateret om den seneste lovgivning og nylige retsafgørelser.

  • Få nye professionelle forbindelser uden for din arbejdsplads for at styrke dit netværk.

  • Få unik indsigt og best practice fra andre medlemmer af netværket.

  • Få sparring med andre professionelle inden for samme fagområde.