SAGSPORTALEN er i gang - markant ændring af retssagen

Indhold

Sagsportalen er i luften. Den 4. oktober 2016 gik Byretten i Horsens og Vestre Landsret i gang med at bruge sagsportalen (den nye online selvbetjeningsportal på www.minretssag.dk). I løbet af efteråret 2017 spredes den ud til resten af landet og i starten af 2018 forventes sagsportalen således at være i kraft i alle byretter, samt i landsretterne, Sø- og Handelsretten og Højesteret.

Sagsportalen bliver i hovedtræk obligatorisk, således at alle, der har med retssager at gøre, skal bruge sagsportalen. Sagsportalen revolutionerer den måde, hvorpå en retssag skal føres. Indlevering pr. post og e-mail er forældet, og man skal nu vænne sig til at logge på en sagsportal med ens NemID (medarbejdersignatur) og uploade stævninger og kommunikere på sagsportalen og meget mere. 

På kurset lærer du at bruge sagsportalen helt lavpraktisk, ligesom du bliver indført i reglerne bag. Kurset er derfor velegnet både for advokater/fuldmægtige og sekretærer.

Emner er bl.a.: 

  • Sådan bruges sagsportalen i praksis
  • Hvor ligger sagsportalen?

  • Hvordan logger man på sagsportalen? Brug af de ansattes NemID

  • Gruppering af advokatkontorets medarbejdere, så de ”rigtige” medarbejdere har adgang til de ”rigtige” sager (så persondataloven overholdes)

  • Kendte fejl og mangler pr. kursusdagen

  • Muligheden for at undtage sager, dokumenter og parter fra sagsportalen

  • Sagsgangen for undtagne parter

  • Hvilke sager er omfattet af sagsportalen?

  • Praktisk demonstration: Hvordan oprettes en sag?

    • Forkyndelse/påmindelser

    • Den automatiserede sagsgang

    • Klientens adgang til sagsportalen

    • Syns- og skønsmænd og sagsportalen

    • Anke og kære

    • Kommunikation med parterne

    •  ”Indlevering” af kopier, digitale ekstrakter, materialesamlinger osv. – hvordan og hvor meget?

 

Formål

På kurset får du set og prøvet sagsportalen i praksis. Vi logger på, og du får mulighed for at se, hvordan systemet virker og ikke mindst få vejledning i, hvordan du arbejder hurtigt og effektivt med systemet.

 

Målgruppe

Kurset er rettet til alle, der sidder med retssager – herunder juridiske sagsbehandlere, advokatsekretærer, advokatfuldmægtige, advokater, virksomhedsjurister, bogholdere, ansatte i debitorafdelinger, medarbejdere fra inkassoafdelinger m.v.  

 

Materiale

Du får udleveret relevant undervisningsmateriale, herunder vejledninger bekendtgørelse, lovbestemmelser og meget mere. 

Tag om muligt gerne din bærbare PC eller din iPad med samt dit medarbejdersignatur, således at du selv kan logge på undervejs i kurset.

Kurset er godkendt som obligatorisk efteruddannelse for advokater. 
 



"Brian er bare en god formidler."
– Maria Nilsson, advokatsekretær, BuusMark Advokatfirma.
Kursusdeltager, 2017.

Brian Oswald er en underholdende underviser.
– Lilli Pedersen, European Trade Mark Attorney, Chas. Hude.
Kursusdeltager, 2017.

God arbejdsmappe, som er let at gå til. Brian Oswald er en fantastisk underviser og gjorde undervisningen interessant.
– Jane Grønbek, advokatsekretær, ADVODAN.
Kursusdeltager, 2017.

”Brian Oswald er en underholdende underviser, og han gjorde det interessant at høre om emnet.
– Lotte Holm, advokatsekretær, Boelskifte Advokater.
Kursusdeltager, 2017.

"Brian Oswald havde en frisk tilgang til emnet."
– Rebecca Michaelsen, advokatsekretær, Ejendomsadministrationen Andelsbo.
Kursusdeltager, 2017.

Føj til kurv

Lektioner

4

 

Mandag d. 14. august 2017 
Kl. 09:30 – 13:00

 

JUC

Axelborg

Vesterbrogade 4A 

1620 København V

 

Pris Ekskl. Moms

kr.3.500,-