Würtz mod COOP - ophavsretsbeskyttelse af produkter i reklamer


– Ophavsretsbeskyttede produkter i reklamer 


Indhold

Denne dom omhandler en stridighed som opstod, da Coop brugte skåle og en tallerken lavet af designer og keramiker Kasper Würtz som baggrund i reklamer for koncernens madvarer, i tilbudsaviser og på emballage. Kasper Würtz lagde sag an mod Coop for at krænke rettigheder efter ophavsretsloven og markedsføringsloven.

Højesteretsdommen fastslår, at Coop i betydeligt omfang havde krænket Kasper Würtz’ ophavsrettigheder.

Det principielle i dommen handler om, hvorvidt virksomheder kan benytte ophavsretsbeskyttede produkter i reklamer.

 

Målgruppe

Advokater, advokatfuldmægtige, jurister og andre som arbejder med immaterialret og designbeskyttelse.

 

Materiale

Alt tilhørende materiale til lektionen kan downloades, så snart lektionen startes på JUC Learning.


E-lektionen kan godkendes som obligatorisk efteruddannelse for advokater.
Dette kræver dog minimum 3 gennemførte lektioner, som er fagligt sammenhængende og relevante for din profil.

Se de oftest stillede spørgsmål - klik her

 

Tags: U2019.1109H K.H, Designbeskyttelse, Würtz mod COOP

Skriv mig op

Kurset er afholdt. Vil du have besked, når der åbnes for tilmelding igen? Klik på ”Skriv mig op” herunder og udfyld felterne.

 

Skriv mig op

Lektioner

1

 

Få indsigt i fordelene ved eJUC

 

Elearning