
Kursus
Undgå Greenwashing - Miljø- og etikmarkedsføring
7
lektioner (point)
Pris: 6795 DKK.
Del på sociale medier
Udbytte
Forbrugerombudsmanden fortsætter sit skærpede tilsyn på området, medierne holder skarpt øje med både virksomheder og enkeltkampagner, og der er også mange erhvervsdrivende, som griber ind over for konkurrenter, der ikke overholder reglerne, fx ved at anlægge retssager.
Det er derfor vigtigere end nogensinde at kende rammerne for, hvad man må – og ikke mindst ikke må – når man bruger eller ønsker at bruge grønne budskaber i sin markedsføring.
På dette kursus får du en detaljeret og grundig gennemgang af reglerne om miljø- og etikmarkedsføring. Kurset giver dig redskaberne til at identificere, hvornår der er tale om miljø- og etikmarkedsføring og hvilke dokumentationskrav, der gælder for forskellige typer af budskaber.
Kurset tager fat i nogle af de aktuelle og praktiske udfordringer, som opstår ved markedsføring af virksomheden og dens produkter. Hvordan kommunikerer man lovligt, at man bidrager til den grønne omstilling? Hvilke krav gælder for, at man må sige, at man selv eller ens produkter fx er grønne eller klimavenlige? Og er det muligt at bruge budskaber om bæredygtighed?
Indhold
- Hvor stor en betydning det har, hvordan du udformer dit grønne budskab
- Udfordringerne ved at bruge generelle budskaber som klimavenlig, grøn, bedre for miljøet, osv., og hvordan du kan gribe det an
- Hvilke dokumentationskrav gælder, og hvordan sikrer du dokumentation i praksis?
- Hvordan kommer du i gang med lovligt at bruge miljø- og etikmarkedsføring?
- Sanktioner, strategi og forhandlinger med Forbrugerombudsmanden samt overvejelser ved konkurrentklager
Målgruppe
Materiale
Kurset kan godkendes som obligatorisk efteruddannelse for advokater.
Dette siger vores kursusdeltagere:
"Jeg deltog i kurset 'Undgå Greenwashing - Miljø- og Etikmarkedsføring', og det var det bedste kursus jeg til dato har været på. Kurset er ideelt for os, der arbejder med compliance og jura, og ikke nødvendigvis har en juridisk baggrund. Det gav mig konkrete værktøjer til at sikre, at markedsføringskampagner overholder markedsføringsloven. Heidi og Jane var fantastiske undervisere – man kunne tydeligt fornemme, at de kunne deres stof til fingerspidserne, og de formåede at gøre komplekse juridiske emner både forståelige og anvendelige. Jeg kan varmt anbefale dette kursus til alle, der arbejder med grønne kampagner eller miljørelaterede budskaber." Julie Marie Høgsberg, Head of Legal & Compliance, Comwell a-s - Tidligere kursusdeltager
Vil du vide mere?
Hvis du har yderligere spørgsmål eller ønsker mere information vedrørende dette kursus, er du altid velkommen til at kontakte mig.

Helene Falck Villemoes
Senior Development Specialist
Mobil: +45 28 45 99 11
Email: hfv@juc.dk
Vælg mellem et bredt udvalg af kurser inden for markedsføringsret
JUC's kurser i markedsføringsret, dykker ned i de vigtigste aspekter af lovgivningen og praktikken. Kurserne er relevante for dig som ønsker at sikre, at organisationens arbejde er i overensstemmelse med gældende lovgivning og etiske retningslinjer. Som advokat kan vores kurser godkendes som efteruddannelse.
Kompetenceudvikling
Hos JUC finder du juridiske kurser inden for en bred vifte af arbejdsområder. Vi udbyder både grundkurser og specialistkurser, som kan godkendes som obligatorisk efteruddannelse.
På vores kurser undervises du af førende danske og internationale eksperter, der giver dig indblik i aktuelle udfordringer og muligheder inden for forskellige retsområder. Du vil få konkrete værktøjer, som du kan anvende i dit daglige arbejde og du får en unik indsigt i ny lovgivning, retspraksis og administrativ praksis med fokus på betydningen for dit specifikke arbejdsområde.