Kursus
Undgå Greenwashing - Miljø- og etikmarkedsføring
4
lektioner (point)
4495 DKK.
Del på sociale medier
Udbytte
Det er derfor vigtigere end nogensinde at kende rammerne for, hvad man må – og ikke mindst ikke må – når man bruger eller ønsker at bruge grønne udsagn i sin markedsføring.
Indhold
- Hvornår du må bruge påstande som klimavenlig, bæredygtig, grøn, bedre for miljøet, osv.
- Hvilke regler gælder og aktuel praksis på området
- Hvilke dokumentationskrav gælder, og hvordan sikrer du dokumentation i praksis?
- Hvordan kommer du i gang med lovligt at bruge miljø- og etikmarkedsføring?
- Sanktionering, strategi og forhandlinger med Forbrugerombudsmanden
Målgruppe
Materiale
Vil du vide mere?
Hvis du har yderligere spørgsmål eller ønsker mere information vedrørende dette kursus, er du altid velkommen til at kontakte mig.
Helene Falck Villemoes
Senior Development Specialist
Mobil: +45 28 45 99 11
Email: hfv@juc.dk
Vælg mellem et bredt udvalg af kurser inden for markedsføringsret
JUC's kurser i markedsføringsret, dykker ned i de vigtigste aspekter af lovgivningen og praktikken. Kurserne er relevante for dig som ønsker at sikre, at organisationens arbejde er i overensstemmelse med gældende lovgivning og etiske retningslinjer. Som advokat kan vores kurser godkendes som efteruddannelse.
Kompetenceudvikling
Hos JUC finder du juridiske kurser inden for en bred vifte af arbejdsområder. Vi udbyder både grundkurser og specialistkurser, som kan godkendes som obligatorisk efteruddannelse.
På vores kurser undervises du af førende danske og internationale eksperter, der giver dig indblik i aktuelle udfordringer og muligheder inden for forskellige retsområder. Du vil få konkrete værktøjer, som du kan anvende i dit daglige arbejde og du får en unik indsigt i ny lovgivning, retspraksis og administrativ praksis med fokus på betydningen for dit specifikke arbejdsområde.