Netværk
Netværk i Markedsføringsret
20
lektioner (point)
23950 DKK.
Del på sociale medier
Indhold
Markedsføring udgør til stadighed et centralt element i enhver erhvervsdrivende virksomhed, og ny lovgivning, regler og retningslinjer udvikler sig hele tiden - både i Danmark og inden for EU.Som en del af netværket i markedsføringsret bevæger du dig blandt landets dygtigste og mest erfarne aktører, der på et højt fagligt niveau behandler aktuelle temaer og problemstillinger.
Temaer der drøftes på netværket:
Vi tager fat i emner og problemstillinger, der er højaktuelle. Som medlem kan du komme med forslag til relevante emner, temaer og indlægsholdere og derved få stor indflydelse på dagsordenen.Her er nogle eksempler på eksterne oplæg, som vi har haft glæde af i de seneste sæsoner:
- Forbrugerombudsmanden – status og strategi for 2024, v/Torben Jensen, Forbrugerombudsmand, cand. jur.
- Højesterets dom i Alka-sagen, v/ Jacob Linkis, kontorchef, Forbrugerombudsmanden
- Pointer fra hovedforhandlingen, Danish Crown – Klimakontrolleret gris, v/Marc Malmbak Stounberg, partner, KONTRA Advokater
- Datatilsynets vejledning om direkte markedsføring, v/Pia Kirstine Voldmester, partner, Kromann Reumert, medlem af Datarådet
- Regulering af grøn markedsføring i Danmark i lyset af EU-retten, chartret om grundlæggende rettigheder og ytringsfrihed, v/Henrik Saugmandsgaard Øe, partner, Gorrissen Federspiel
- POWER >< DBU: Indblik i sagen, v/Jane Frederikke Land, partner, LIGA Advokater
- Arla-dommen og Konsumentverket i Sveriges arbejde med miljøpåstande, v/Ida Nyström, Procesråd v. konsumentverket i Sverige
- Klimasøgsmål i markedsføringsretten, v/Anders Schäfer, advokat (H), dr. jur.
- Spændingsfeltet mellem ESG og markedsføringsreglerne
- Overvejelser om processtrategi i sager hos Forbrugerombudsmanden
- Brug af konkurrenters varemærker eller forretningskendetegn ifm. markedsføring
- Digital Services Act
- Nyere retspraksis om udmåling af vederlag og erstatning i krænkelsessager
- Green Claims direktivet
- Klimaneutralitet, klimakreditter og grønne certifikater
- Praktisk håndtering af rammerne for influencermarkedsføring
- Hvor går grænsen mellem vildledning og bedrageri?
- Fokuspunkter og udfordringer ift. reglerne om prismarkedsføring
Målgruppe
Netværket retter sig mod advokater, jurister og andre i private virksomheder, organisationer, offentlige myndigheder og lignende, der har erfaring med og beskæftiger sig med markedsføringsret - nationalt såvel som internationalt.Der er mulighed for at blive optaget i netværket, når der er ledige pladser enten fra starten af sæsonen eller i løbet af året
Pladserne i netværket er personlige, hvorved medlemmerne vil få optimalt udbytte af de relationer, der opbygges.
Hvordan fungerer vores netværksgrupper?
Vores netværksgrupper giver dig adgang til et særlig undervisningsformat, hvor læring og professionel sparring er i fokus. I vores netværksgrupper udvikler vores medlemmer sig i fællesskab igennem sæsonen, som består af fire fysiske møder i løbet af året. Disse fire møder om året skaber rammen for et unikt læringsforum præget af viden, kompetenceudvikling og inspiration. For at tage udgangspunkt med faglighed i centrum, har vi sørget for alle møderne i vores netværksgrupper ledes af netværksledere, som er førende ekspert indenfor netværkets emneområde.
Du får adgang til relevant netværksmateriale på JUC’s online portal.
Vil du vide mere om, hvad vi kan gøre for dig?
Kristian har gennem de sidste 4 år arbejdet med at sammensætte vores professionelle netværksgrupper. Han har et indgående kendskab til det faglige indhold i alle vores grupper, samt dynamikken blandt deltagerne. Kristian kan rådgive dig om, hvilket af vores netværk, der er det rette match for dig og din faglige profil.
Kristian Julius Lauritzen
Netværksspecialist
Mobil: +45 52 11 19 01
Email: kjl@juc.dk
Specialiserede netværksgrupper med højt fagligt niveau
På vores netværk er du garanteret et højt fagligt niveau med eksklusive netværksmuligheder. Indlægsholderne er altid i tæt dialog med medlemmerne, hvilket gør at netværket i højere grad end traditionel undervisning er et forum, hvor medlemmerne mødes og udveksler erfaringer med andre professionelle aktører på området.
Netværket tager altid udgangspunkt i deltagernes aktuelle problemstillinger og perspektiver. Du vil opleve, at dine ønsker til mødernes indhold bliver taget med fra første møde, hvorfor emnerne altid vil følge den aktuelle og løbende udvikling indenfor fagområdet.
Hvilken værdi får du i et netværk?
Mulighed for at holde dig opdateret om den seneste lovgivning og nylige retsafgørelser.
Få nye professionelle forbindelser uden for din arbejdsplads for at styrke dit netværk.
Få unik indsigt og best practice fra andre medlemmer af netværket.
Få sparring med andre professionelle inden for samme fagområde.